Anders i storform

Del på Facebook
Merk! Artikkelen er sist endret for 19 ar siden. Informasjonen kan vere utdatert.
{mosimage}

I dag er det bare 2 dager til det for alvor braker løs på Sula. Også denne NC-runden er Stormkast godt representer, og en av de som skal forsvare Stormkasts ære, er Andres-Daniel "ADHD" Haugen.

I går (onsdag) viste han lovende takter. Etter flere gode runder de siste ukene, greide han i dag å holde hele veien inn. Selv fikk jeg bare mulighet til å følge prestasjonen de siste 8 hullene, men det var en opplevelse av de store. Det er sjelden man ser en spiller med så stor flyt. En spiller som ikke får en bogey på før på hull 14.

Runden skal ha begynt med 2 birdier på rad. Så ble det godt stabilt på par frem til og med hull 13, med unntak av birdier på hull 8 og 11. På hull 14 kom det (kanskje ikke uventet) en bogey. Derimot lå denne putten og vippet på kurvkanten, så det var ikke langt fra at den gikk inn.

Nå kom derimot en birdie, og Anders var tilbake på minus 4. Nå skulle han safe en 3er på hull 16 sa han. Han sa det samme på hull 13 forresten, abre at det var 4 det var snakk om da, det ble en 3er. Kunne vi forvente oss 2er og -5??

Nei, driven var virkelig en safeing til 3er, og det gikk greit. Anders kom nå med følgende kommentar: "-4 etter hull 16,SYKT!!" Så skulle nok en 3er bli safet. Denne gang med mulighet til 2er, altså hull 17.

Nå ble nok Anders for en gangs skyld grepet av prestasjonsangst. Han drivet rett i kratet til venstre. Han hadde nok skjønt at han ikke bare kunne tangere Øyvind sin rekord, men også forbedre den.... Nå fikk han "bare" 4, noe som vi vet at en som går så bra langt fra er fornøyd med.

På hull 18 kom en meget god drive, og det var 2er-mulighet, og sjanse til rekordtopp alene. Denne gikk i topplokket og ut.

Med 5 birdier og bare 2 bogeyer kom dermed Anders inn på fantastiske -3. Nå er det Sula og juniorklassen der som gjelder.

Mot slutten kan vi nevne at det var nærmere -5 enn -1. Der var altså en del putter som var veldig nærme å gå inn. I tillegg var det en del langputter som gikk inn.

Dagens gjenomgangssetning ble dermed "å, gikk den inn, virkelig???" Anders har jo bare spillt i omtrent 8 måneder. Det blir dermed litt "umenneslik" å tangere rekorden til en spiller av slikt kaliber som Øyvind.

Selv kastet jeg en del, og gikk kanskje 25 hull til sammen, pluss en del putt og innspill. Det ble ikke til en fullstendig, og sammenhengende runde. Jeg skulle bare få ut gårsdagen. Det fikk jeg, legger man sammen fra hullene ble det cirka +7/8 (13 sammenhengende).

Etter litt putt og innspill i dag kl 12 er Anders og jeg klare for Sula. Jeg skal i tillegg henge meg på sammen med roadtripgjengen i 5-tiden.

Dukk opp da!!
Det kan bli satt banerekord for andre dag på rad!! Flere av de tilreisendekan virkelig kaste, og Øyvind var meldt sin ankomst. Dette vorder nå stort, vi gleder oss....