Håvard Øritsland Eggestøl
Del på Facebook
Merk! Artikkelen er sist endret for 18 ar siden. Informasjonen kan vere utdatert.
- Navn
- Håvard Øritsland Eggestøl
- Kallenavn
- Edge, udlendingen, TelegraFisk Bergen og i sammenheng med brodereren Eggsa
- Født
- 1989, fikk oppleve 80- tallet eg og
- Hjemsted
- Bergen
- Bor
- Stavnger
- Yrke/studie
- 3. klasse almenn
- Sivilstatus
- singel
- Klasse
- vetsje helt, men anntar viderekommende
- Kasthand
- Høyre
- Klubb
- Stormkast så klart og så Brann og Man. city
- Første møte med frisbeegolf
- høsten 2005, sammen med anders og brodereren
- Når begynnte du selv å spille?
- samme som ovenfor
- Kort oppsummering av 'karriæren':
- Kjekt, morsomt og lærerikt
- Hvorfor disk golf?
- fordi det er gøy, og fordi eg slår brodereren og masse kjekke folk
- Forbilde?
- Han amerikaneren, nei no husker ikkje ka han heter, men så kommer jo Roar sånn på si då
- Hvem har betydd mest for deg som kaster?
- Stormkast og spess. Frøysa, anders og go'broderen og Roar
- Drømmegruppe å gå i på NC?
- Roar, aursland og en eg ikkje har gått med før
- 3 mest irriterende ting en i gruppen kan gjøre?
- mase over sine egne feil, snakke og kaste frisbeer når eg skal kaste og kommentarer etter et horribelt kast!!
- Hvilken person er det mest gøy å slå?
- Mest broderern, men absolutt Frøysa kommer høyt på listen og generelt alle som måtte irritere seg over det.
- Hvilken person er det verst å bli slått av?
- Broderen (Olav) uten tvil
- Om du kunne endre reglene fritt. Hva står høyest på listen din til å endre?
- Alle bygninger OB hvis det ikkje er sånn allerede
- Hvem Vinner NC og NM 2008, og hvem er topp 5?
- Hakkje peiling, Espen kansje, nei det er så mange. Eg vetsje
- Spiller du andre frisbee grener
- Nei, men har prøvd noe helt jalla greier med Frøysa då hviss det teller
- Hjemmebane?
- Lynghaugparken
- Favoritt bane ?
- Lynghaugparken
- Verste bane i norge (av de 'etabelerte')
- har spilt på for få
- Vanskeligste bane i norge?
- arendal av de eg har spilt
- Letteste bane i norge?
- Gamle oppsettet på sola
- Største øyeblikk i sesongen 2007?
- Ace med grønn firebird
- Verste øyblikk i sesongen 2007?
- Når acedisken havnet midt i det "kjære" lynghaugtjernet, kor den fikk joine selskapet av min forrige acedisk
- Største øyeblikk i frisbee karriere?
- Min første Ace samt når eg så Helge drive "helt" ner til veien på ganle hull 16
- Verste øyblikk i frisbeekarriere?
- Når eg måtte dykke etter broderen sin driver i lynghaugtjernet
- Hva har du i baggen av disker?
-
aviar (putter) fordet
roc
leopard
teebird
firebirdTee-rex lengdedriver fordi den tåler mye trøkk uten å flippe for mye samtidig unngår en altfor hard fade på slutten
Destroyer hovedriver det samme som tee-rex men mer pålitelig ikkje like lang
- Favoritt farge på disker
- Den billigste
- Vekt på drivere
- 175+
- Vekt på puttere
- 175-173
- Hvor mange disker har du totalt. Hvor mange bruker du tidvis og hvor mange bruker du javnlig.
- ca 50. bruker en 15-20
- Hva annet finnes i baggen?
- et håndkle som det lukter sopp av, arendal 2007 spillerhefte, div. nøtter og rosiner fra tidligere nc er og en mini hvis eg er heldig
- Hvilken bag?
- innova tour bag som lukter ja, hårreisende. På tide å kokke broderen sin
- Annet viktig utstyr?
- quad bæreseler og store nokk sko
- Hvor mye trener du frisbeegolf
- trenete mye før eg flyttet til stavanger men på grunn av dårlig tilgang på treningsplass og mye annet i hverdagen har det blitt lite i høst/vinter. Prøver å komme meg, putter i gangen då hver dag.
- Hvordan trener du frisbeegolf
- eg gjør det sånn eg føler for
- Trener du annet utenom?
- snart
- Spesialtrening med tanke på frisbee (feks spesielle styrkeøvesler,etc)
- har noen øvelser med manualer eg gjør med tanke på mer kraft i skulderern
- Styrke i diskgolf
- Lengde
- Svakhet i diskgolf
- presisjon og tenking
- Kjekkeste med diskgolf
- folket
- Verste med diskgolf
- når kastene går bakover
- Max lengde?
- har vel vært og snust på 170 uoffesielt då. med 174 gr. cfr. wraith
- Max 'kontrollert' lengde. Dvs maks i runde. (disk?)
- vel det kommer veldig ann på kem som definerer, men i mitt tilfelle hvis eg har en kontrolert lengde så ligger vel den på 120-130 meter
- Putting - hvor mange % 'skal' du sette og hvor mange setter du på
-
3 meter: 100% 99%
5 meter 100% 95%
8 meter 90% 75%
10 meter 70% då e eg fornøyd setter sikkert bare 50% i konk.
12 meter mindre
15 meter flaut
20 meter sånn det holdert no vil eg ikkje mer
- Lengste du har reist for å spele diskgolf?
- Bergen-tønsberg
- Lengste du har reist i bil for å spele diskgolf?
- Bergen-Haugalandet
- Hvor mye penger bruker du totalt på diskgolf på et år? (reiser og alt annet inkludert)
- vetsje kansje 2-3000
- Hvor mye tid bruker du totalt på diskgolf på et år? (reiser og alt annet inkludert)
- kommer veldig ann på, i bergen masse. Stavnger ganske lite
- Når sendes det diskgolf på norsk(-språklig) tv på samme måte som golf?
- Det skjer vel når vi får noen fra norge som kan true virkelig det amerikanse emperie i frisbeegolg og de vinner de "store" turneringene
- Andre hobbier og interesser
- Speider, friluftsliv, mat, snowboard og biler
- Hva gjør du for å slappe av
- lager mat og spiser den
- Favoritt mat
- Italiensk som eg har lagd
- Favoritt drikke
- Eplemost fra lervig
- Ferie ved sjø eller på fjellet?
- SJØ!!!!
- Snø eller sol
- Snø
- Hva er det mest overraskende du kan fortelle om deg selv?
- Sover med frisbeene mine når eg får de, de ligger under dynen hele natten
- Noe annet du har lyst å sei?
- Gleder meg til 2008