Håvard Øritsland Eggestøl

Del på Facebook
Merk! Artikkelen er sist endret for 18 ar siden. Informasjonen kan vere utdatert.
Kraftkaster med et fryktet 360 tilløp, mester i å legge igjen disker på banen, nå emigrert til stavanger

Navn
Håvard Øritsland Eggestøl
Kallenavn
Edge, udlendingen, TelegraFisk Bergen og i sammenheng med brodereren Eggsa
Født
1989, fikk oppleve 80- tallet eg og
Hjemsted
Bergen
Bor
Stavnger
Yrke/studie
3. klasse almenn
Sivilstatus
singel
Klasse
vetsje helt, men anntar viderekommende
Kasthand
Høyre
Klubb
Stormkast så klart og så Brann og Man. city
Første møte med frisbeegolf
høsten 2005, sammen med anders og brodereren
Når begynnte du selv å spille?
samme som ovenfor
Kort oppsummering av 'karriæren':
Kjekt, morsomt og lærerikt
Hvorfor disk golf?
fordi det er gøy, og fordi eg slår brodereren og masse kjekke folk
Forbilde?
Han amerikaneren, nei no husker ikkje ka han heter, men så kommer jo Roar sånn på si då
Hvem har betydd mest for deg som kaster?
Stormkast og spess. Frøysa, anders og go'broderen og Roar
Drømmegruppe å gå i på NC?
Roar, aursland og en eg ikkje har gått med før
3 mest irriterende ting en i gruppen kan gjøre?
mase over sine egne feil, snakke og kaste frisbeer når eg skal kaste og kommentarer etter et horribelt kast!!
Hvilken person er det mest gøy å slå?
Mest broderern, men absolutt Frøysa kommer høyt på listen og generelt alle som måtte irritere seg over det.
Hvilken person er det verst å bli slått av?
Broderen (Olav) uten tvil
Om du kunne endre reglene fritt. Hva står høyest på listen din til å endre?
Alle bygninger OB hvis det ikkje er sånn allerede
Hvem Vinner NC og NM 2008, og hvem er topp 5?
Hakkje peiling, Espen kansje, nei det er så mange. Eg vetsje
Spiller du andre frisbee grener
Nei, men har prøvd noe helt jalla greier med Frøysa då hviss det teller
Hjemmebane?
Lynghaugparken
Favoritt bane ?
Lynghaugparken
Verste bane i norge (av de 'etabelerte')
har spilt på for få
Vanskeligste bane i norge?
arendal av de eg har spilt
Letteste bane i norge?
Gamle oppsettet på sola
Største øyeblikk i sesongen 2007?
Ace med grønn firebird
Verste øyblikk i sesongen 2007?
Når acedisken havnet midt i det "kjære" lynghaugtjernet, kor den fikk joine selskapet av min forrige acedisk
Største øyeblikk i frisbee karriere?
Min første Ace samt når eg så Helge drive "helt" ner til veien på ganle hull 16
Verste øyblikk i frisbeekarriere?
Når eg måtte dykke etter broderen sin driver i lynghaugtjernet
Hva har du i baggen av disker?
aviar (putter) fordet
roc
leopard
teebird
firebird Tee-rex lengdedriver fordi den tåler mye trøkk uten å flippe for mye samtidig unngår en altfor hard fade på slutten
Destroyer hovedriver det samme som tee-rex men mer pålitelig ikkje like lang
Favoritt farge på disker
Den billigste
Vekt på drivere
175+
Vekt på puttere
175-173
Hvor mange disker har du totalt. Hvor mange bruker du tidvis og hvor mange bruker du javnlig.
ca 50. bruker en 15-20
Hva annet finnes i baggen?
et håndkle som det lukter sopp av, arendal 2007 spillerhefte, div. nøtter og rosiner fra tidligere nc er og en mini hvis eg er heldig
Hvilken bag?
innova tour bag som lukter ja, hårreisende. På tide å kokke broderen sin
Annet viktig utstyr?
quad bæreseler og store nokk sko
Hvor mye trener du frisbeegolf
trenete mye før eg flyttet til stavanger men på grunn av dårlig tilgang på treningsplass og mye annet i hverdagen har det blitt lite i høst/vinter. Prøver å komme meg, putter i gangen då hver dag.
Hvordan trener du frisbeegolf
eg gjør det sånn eg føler for
Trener du annet utenom?
snart
Spesialtrening med tanke på frisbee (feks spesielle styrkeøvesler,etc)
har noen øvelser med manualer eg gjør med tanke på mer kraft i skulderern
Styrke i diskgolf
Lengde
Svakhet i diskgolf
presisjon og tenking
Kjekkeste med diskgolf
folket
Verste med diskgolf
når kastene går bakover
Max lengde?
har vel vært og snust på 170 uoffesielt då. med 174 gr. cfr. wraith
Max 'kontrollert' lengde. Dvs maks i runde. (disk?)
vel det kommer veldig ann på kem som definerer, men i mitt tilfelle hvis eg har en kontrolert lengde så ligger vel den på 120-130 meter
Putting - hvor mange % 'skal' du sette og hvor mange setter du på
3 meter: 100% 99%
5 meter 100% 95%
8 meter 90% 75%
10 meter 70% då e eg fornøyd setter sikkert bare 50% i konk.
12 meter mindre
15 meter flaut
20 meter sånn det holdert no vil eg ikkje mer
Lengste du har reist for å spele diskgolf?
Bergen-tønsberg
Lengste du har reist i bil for å spele diskgolf?
Bergen-Haugalandet
Hvor mye penger bruker du totalt på diskgolf på et år? (reiser og alt annet inkludert)
vetsje kansje 2-3000
Hvor mye tid bruker du totalt på diskgolf på et år? (reiser og alt annet inkludert)
kommer veldig ann på, i bergen masse. Stavnger ganske lite
Når sendes det diskgolf på norsk(-språklig) tv på samme måte som golf?
Det skjer vel når vi får noen fra norge som kan true virkelig det amerikanse emperie i frisbeegolg og de vinner de "store" turneringene
Andre hobbier og interesser
Speider, friluftsliv, mat, snowboard og biler
Hva gjør du for å slappe av
lager mat og spiser den
Favoritt mat
Italiensk som eg har lagd
Favoritt drikke
Eplemost fra lervig
Ferie ved sjø eller på fjellet?
SJØ!!!!
Snø eller sol
Snø
Hva er det mest overraskende du kan fortelle om deg selv?
Sover med frisbeene mine når eg får de, de ligger under dynen hele natten
Noe annet du har lyst å sei?
Gleder meg til 2008