Seks uker til Stormcup 2020 - Roar

Del på Facebook
Merk! Artikkelen er sist endret for 6 ar siden. Informasjonen kan vere utdatert.
Seks uker til Stormcup 2020 - Roar

I år som i fjor teller vi ned til at Stormcup kastes i gang med en serie portrettintervju.  Ildsjel, høvding og legende er stikkord som beskriver førstemann ut i vår artikkelserie.

 

Ja, for ingenting passer vel bedre enn å starte med fjorårets klubbmester og 6x Stormcup-sammenlagt vinner siden 2006.

I følge han selv kan han ikke putte, har ingen sidearm, kan ikke kaste putter og midrange og han kan ikke kaste understabile drivere. 

Med andre ord er suksessoppskriften hans å KUN kaste backhand med overstabile drivere (og evt. fairwaydrivere).

Mine damer og herrer, ukens 11 kjappe er med Roar Gjørsæter.

 

Navn: Roar

Alder: 42 

Fødested: Bømlo

Hobby utenom discgolf: Sove

Yrke/studier: Systeminnvikler

 

1. Hvordan har vinteren vært discgolfmessig?

Kald

2. Når og hvorfor begynte du med discgolf?

Første turnering (NM) i 2005 - så en gang før det. Likte å kaste frisbee og konkurerte med kompisser om å treffe ting på færrest mulig kast. 
Så møtte me ein bekjent som sa dette var ein sport - og så var det gjort.

3. Hvis du skal gå runde i Lynghaugparken med kun én disc, hvilken og hvorfor?

Big Z Buzzz - kan kastes langt og kan kastes presist

4. Favoritthull i Lynghaugparken og favoritthull ellers?

Dalen: "Lange mandobjørka", "Stein til stein" og "Den lange ned"

Hellers: Kiss Goodbye hull 5 (? - Det der en kaster best-shot)

5. Ditt beste Stormcup-minne?

? - er dement - så kommer ikke på noke særskilt. 

6. Hovedmål for sesongen 2020?

Unngå å måtte spille den en gang til

7. Vind eller regn under runden?

Vind

8. Favorittspiller I Norge og i utlandet?

Nei

9. Hva er din beste del av spillet?

Har kunnet kaste lange hyzer - man kan ikke hyze lenger, så er usikker

10. Hva er din største svakhet i spillet?

Kan ikke putte, har ingen sidearm, kan ikke kaste putter og midrange og kan ikke kaste understabile disker. 

11. Favorittbane?

Kommer ikke på noen som skiller seg veldig ut i positiv forstand i forhold til resten. Mange som eg aldri har fått til som eg kunne tenkt meg å spille igjen.