Roar Gjøsæter
Del på Facebook
Merk! Artikkelen er sist endret for 20 ar siden. Informasjonen kan vere utdatert.
- Navn:
- Roar Gjøsæter
- Kallenavn:
- RAGgen
- Født:
- 1977
- Hjemsted:
- Bømlo
- Bor:
- Bergen
- Yrke/studie:
- Systemutvikler
- Klasse:
- viderekommen
- Kasthand:
- Høyre
- Hjemmeside/blogg:
- www.gjoseter.no
- Klubb:
- Stormkast
- Første møte med frisbeegolf:
-
Såg det på Halv7 (? et eller annet tvprogram sent 80-tall), glemte hele greia.
2004 - Satt på skanesmyre idrettsplass og åt pizza med Tor Løseth og Jørn Ove Stokka. Skulle kaste litt frisbee og aerobi på blink mens vi telte kastene...
Der oppe såg me en psykopat som kastet frisbee tvers over plassen med 360 tilløp... Det var Torbjørn Moen, gammel volleyball helt og bekjent av Tor.
Vel, me testet ut hans gode gammle og slitte grønne dx cycloner, og det var det - Når begynte du selv å spille?
- Se over
- Kort oppsummering av 'karrieren':
- Begynte '04, deltok nm '05, første NC i '06, alle Nc '07...
- Hvorfor disk golf?:
- Fasinerende og uendelig frustrende. Sosialt og uformellt. Greit å kun ha skylden selv etter å ha spillt lagsport i mange år
- Forbilde?
- Ingen ... (De som er bedre enn meg?)
- Hvem har betydd mest for deg som kaster?
- Tor Løseth og Jørn Ove Stokka som var med å starte det hele i Bergen.
Terje Rørmark som drar meg ut på banen - Drømmegruppe å gå i på NC?
- Mats, Espen og Sigrid kunne sikkert vert hyggelig å gå med. Men da er det ingen eg slår i gruppen, det er jo litt kjipt...
- 3 mest irriterende ting en i gruppen kan gjøre?
-
Klage på andres 'regelbrudd', men være svært romslig sjølv
Skrike og bære seg i flere minutt etter et dårlig kast. Få det ut og bli ferdig med det!
Ta seg sjølv veldig høytidlig, det går an å være seriøs og samtidig avslappet og sosial - Hvilken person er det mest gøy å slå?
- Meg sjølv...
- Hvilken person er det verst å bli slått av?
- Terje Rørmark - blir mobbet i vekesvis (blitt bedre i det siste, men det skyldes kun at han nå stort sett alltid slår meg...)
- Om du kunne endre reglene fritt. Hva står høyest på listen din til å endre?
- Hovedtrekkene ved reglene er bra, har ikke lest resten ...
- Hvem Vinner NC og NM 2008, og hvem er topp 5?
- Espen er der om helsa holder, Frode og Øystein også.
- Spiller du andre frisbee grener
- Spillt litt ultimate tidligere, men funker dårlig siden eg ikke kan kaste frisbee...
- Hjemmebane?
- Lynghaugen
- Favoritt bane?
- Favorittbane i Norge?
- Verste bane i norge (av de 'etablerte')
- Vanskeligste bane i norge?
- Letteste bane i norge?
- Største øyeblikk i sesongen 2007?
- Komme hjem og sove etter turen ned fra trondheim
- Verste øyeblikk i sesongen 2007?
- Største øyeblikk i frisbee karriere?
- Verste øyeblikk i frisbeekarriere?
- de gangene eg har (nesten) truffet 'sivilister' med disk, tiden det tar fra en ser hva som vil skje, til en treffer (eller nesten treffer). Ikke gøy
- Oppsummering for sesongen 2007?
- Mye morro, mye smertestillende, et par langputter som satt
- Mål 2008?
- Spille endel NC'er, ha det morro, håpe at helsa bedrer seg
- Hva har du i baggen av disker?
- 2 Destroyer, 2 Monster (mine nye innspillsdisker), 2 Star Sidewinder, 2 slitte pro wraith, 2 Banshee, 2 Aviar-X, litt diverse etter bane og humør
- Favoritt farge på disker
- Oransje, gule. Farger som er lett å finne
- Vekt på drivere
- Tunge
- Vekt på puttere
- 172- gram
-
- Hvor mange disker har du totalt. Hvor mange bruker du tidvis og hvor mange bruker du jevnlig
-
Har mange, for mange.
I bag ca 16-20, alltid par med to 'identiske'. Bruker ca 40 stk på javnlig basis - Hva annet finnes i baggen?
- Småmynt, kanskje en mini, diverse papir, masse mat på turneringer, handklede og favorittfilla mi (mistes ca en gang i månden, men har tlf nr på den, så den kommer tilbake ...)
- Hvilken bag?
- Svenske forbundets blå... god og romslig
- Annet viktig utstyr?
- Filla mi!
- Hvor mye trener du frisbeegolf:
- Trener ikke. Spiller i ny og ned. Puttet en gang i 2006, driver litt når eg kjeder meg
- Hvordan trener du frisbeegolf?:
- Trener som sagt ikke. Om annet enn å gå runde, så blir det å kaste frisbee så langt og ukontrollert eg klarer
- Trener du annet utenom?
- Spiller egentlig volleyball, men sykdom har stoppet all trening siste året
- Styrke i diskgolf
- Bryr meg ikke om at eg ikke vinner.
- Svakhet i diskgolf
- fokus, konsentrasjon, kast mellom 4-70 meter
- Kjekkeste med diskgolf
- Sosiale, få til den perfekte drive der disken går slik en ønsker
- Verste med diskgolf
- Max lengde?
- 150++ meter med en lett (ca 167 gr) Star Beast
- Max 'kontrollert' lengde.
- 90-100 meter, diverse disker
- Putting - hvor mange % 'skal' du sette og hvor mange setter du på
-
3m: 95%
5m: 85%
8m: 50%
10m: 10%
12m: 10%
15m: 5%br> 20m: 5%
- Lengste du har reist for å spele diskgolf?
- Trondheim
- Lengste du har reist i bil for å spele diskgolf?
- Trondheim, en fryktelig biltur
- Hvor mye penger bruker du totalt på diskgolf på et år? (reiser og alt annet inkludert)
- Em god del
- Hvor mye tid bruker du totalt på diskgolf på et år? (reiser og alt annet inkludert)
- Ikke så mye, kanskje 6-7 timer i veka om sommeren
- Når sendes det diskgolf på norsk(-språklig) tv på samme måte som golf?
- skjer nok ikke, for lite penger i det
- Andre hobbyer og interesser
- Volleyball, programmering, bøker, tegneserier
- Hva gjør du for å slappe av
- sover eller står og kaster en frisbee så langt eg kan
- Favoritt mat
- ja
- Favoritt drikke
- Cola, øl
- Ferie ved sjø eller på fjellet?
- Sjø
- Snø eller sol
- Sol - snø er grusomt
- Hva er det mest overraskende du kan fortelle om deg selv?
-
Ikke så mye igrunn...
At eg ikkje speler gitar eller er stanist