Jernmannen

Del på Facebook
Merk! Artikkelen er sist endret for 17 ar siden. Informasjonen kan vere utdatert.
For å få litt flere utfordringer på tirsdagsgolfen har vi introdusert et par nye konkuranser

Det er er jernmannen(/kvinnen) og birdie cup

I tillegg er det planer om å starte opp en frivilig AcePot og en ukentlig CTP
Jernmannen
**********

I tillegg til vanlig score fører vi på hvert hull kor mange kast vi brukte før vi var borti korga (=jern) første gang.
Så selv om du har puttet-bommet-rullet-ob'et så kan du fortsatt få en bra score på jernmannen.
En må treffe selve korga eller høyere for at det skal gjelde (dvs, stolpen under korg teller ikke)


Birdiecup
*********

Kvart hol er verdt 60 poeng.
De som får birdie på hullet deler desse poenga, og vi sumerer opp og finner en bird.

1 person har birdie på et hull => 60 poeng til denne
2 person har birdie på et hull => 30 poeng til desse
3 person har birdie på et hull => 20 poeng til desse
4 person har birdie på et hull => 15 poeng til desse
5 person har birdie på et hull => 12,5 poeng til desse
etc



ACE-pot
*******

FØR runden betaler de som vil være med inn en gitt sum (20 kr ?). Om noen av de som har betalt får en ace (hole-in-one) på runden, så vinner de potten.
Er det flere som får ace på same runde så splittes potten. Er det ingen som får ace går den videre til neste tirsdagsgolf.
Mulig det settes tak på potten. Overskudd vil da gå til klubben og og øremerkes til feks tilfeldig prmiering av noen av de som har vert med på ACE-potten


CTP
***

Closest-to-pin - FØR runden betaler alle som vil være med inn en gitt sum (20 kr?).
På et forhandsbestemt hull ser en hvem som kommer nermest kurv (pin) på driven. Dette markers (på en eller annen måte), og den som kom nermest når alle har kastet tar CTP-potten




Kom gjerne med tilbakemeldinger og forslag til endringer